Archief van Jeugdclub 't Uilekot
In 1973 werd in een lokaal van het Collège Saint-Pierre een jeugdclub opgericht. De naam van de club refereert naar de locatie van het lokaal: een donker kot aan het einde van een gang. 't Uilekot profileerde zich van meet af aan als een jeugdclub van en voor Nederlandstalige jongeren. De lokale scouts speelden een belangrijke rol in het bestaan van de jeugdclub. 't Uilekot bestaat tot de dag van vandaag. Recent is er sprake van een structurele ondersteuning en spreekt men dan ook van een jeugdhuis in plaats van een jeugdclub. Het 40-jarige bestaan werd uitbundig gevierd en toonde het engagement richting en het belang van 't Uilekot voor de Ukkelse jongeren.